OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY FIRMY PANDA TRZEBNICA SP. Z O.O.
W ZAKRESIE SPRZEDAŻY WYROBÓW I TOWARÓW.
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży stosuje się do wszystkich umów oraz innych stosunków i porozumień handlowych zawieranych z dowolnym podmiotem prywatnym lub publicznym w zakresie sprzedaży, oraz dostaw produktów PANDA Trzebnica Sp. z o.o.
- Dystrybutor oświadcza, że zapoznał się z ogólnymi warunkami sprzedaży firmy PANDA Trzebnica Sp. z o.o. i je akceptuje.
§2. WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia od osób upoważnionych przez Klienta PANDA Trzebnica Sp. z o.o. przyjmujemy w formie pisemnej drogą mailową. Ważne informacje, które musi zawierać Zamówienie:
– nazwa i adres dystrybutora,
– nazwa i adres płatnika,
– nazwa zamawianego towaru z określonymi cechami (rodzaje podstaw, kolor skaju, kolor umywalki, rodzaj płyty oraz jej kolor, itp.),
– ilości i jednostki miar (np. sztuka),
– miejsce dostawy: dokładny adres, telefon i nazwisko osoby upoważnionej do odbioru towaru, jeżeli adres dostawy jest inny niż dystrybutora
– oczekiwany termin dostawy. - Koszty transportu zwyczajowo pokrywa Dystrybutor, w pozostałych przypadkach stosuje się aktualne Warunki Spedycji obowiązujące w firmie PANDA.
- Firma PANDA zobowiązuje się w formie pisemnej potwierdzić zamówienia złożone przez dystrybutora w ciągu dwóch dni roboczych od daty otrzymania.
- Jeżeli realizacja zamówienia w terminie wskazanym przez Dystrybutora nie jest możliwa, firma PANDA zobowiązuje się do wskazania pierwszego możliwego terminu dostawy towaru.
- Wszystkie zmiany w złożonym Zamówieniu lub jego anulowanie dokonywane są w formie pisemnej.
- Zmiany w Zamówieniu mogą spowodować przesunięcie terminu dostawy.
- W ciągu jednego dnia roboczego od dnia potwierdzenia Zamówienia istnieje możliwość wprowadzenia zmian lub całkowitego anulowania Zamówienia.
Koszty związane ze zmianami wprowadzonymi po tym okresie pokrywa Dystrybutor.
§3. WARUNKI I RODZAJE DOSTAW
- Na terenie Polski firma PANDA zobowiązuje się do dostarczenia zamawianego przez Dystrybutora towaru pod wskazany adres.
- Koszty transportu dostawy krajowej ponosi Dystrybutor.
- Ponadstandardowe koszty rozładunku, przeładunku lub ewentualne koszty przestoju samochodu związane z niestandardowym odbiorem lub rozładunkiem pokrywa Dystrybutor.
- Wydanie towaru dystrybutorowi następuje w chwili zakończenia rozładunku i potwierdzenia odbioru towaru przez osobę upoważnioną (czytelny podpis i data odbioru towaru) na listach przewozowych, potwierdzających zgodność dostarczonego towaru z zamówieniem oraz braku widocznych uszkodzeń dostarczonego towaru.
- Rozładunek standardowy musi zostać zakończony w ciągu 2 godzin od momentu przyjazdu samochodu na miejsce.
- Przewoźnik może odmówić dojazdu do miejsca rozładunku, jeżeli może to spowodować uszkodzenie pojazdu lub wyrządzić inne szkody. W takim przypadku Dystrybutor powinien wskazać inne miejsce rozładunku.
- Dystrybutor może odebrać towar z magazynu PANDA w Trzebnicy swoim transportem lub upoważnić inną firmę do jego odbioru.
- W przypadku opisanym w pkt. 3.7. Dystrybutor wystawia upoważnienie do odbioru towaru. Upoważnienie musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, nr dowodu osobistego, nr rejestracyjny samochodu, a także dane towaru, który ma zostać odebrany oraz czytelny podpis Dystrybutora.
- Firma PANDA zobowiązuje się do wydania towaru w uzgodnionym z Dystrybutorem terminie. Wydanie towaru powinno nastąpić nie później niż dwie godziny od momentu zgłoszenia się kierowcy do załadunku.
- Po załadunku kierowca potwierdza odbiór towaru na listach przewozowych czytelnym podpisem. Z chwilą potwierdzenia odbioru towaru przez kierowcę ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Dystrybutora.
- Jeśli podstawienie pojazdu przez Dystrybutora w terminie innym niż uzgodniony pociąga za sobą dodatkowe koszty (np. przestoju, itp.) firma PANDA nie ponosi z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. Koszty postoju nie są przez firmę PANDA refundowane.
- Dostawy realizowane firmami kurierskimi powinny być sprawdzone w obecności kuriera, a w przypadku wystąpienia uszkodzeń lub braków zamawianego towaru klient ma obowiązek spisania protokołu szkody w obecności kuriera. Jeżeli spisanie protokołu nie jest możliwe w obecności kuriera, Klient niezwłocznie powinien zgłosić ten fakt do dostawcy. Maksymalny czas na zgłoszenie szkody to trzy dni robocze od dostawy. Późniejsze zgłoszenia nie będą uwzględniane.
§4. TERMINY DOSTAW
- Termin dostawy uzależniony jest od zamawianego asortymentu.
- Zamówienia na wyroby i towary z serii ExpressLine wydawane są w ciągu 2 dni roboczych liczonych od momentu potwierdzenia Zamówienia lub w przypadku przedpłat za towar od momentu wpłynięcia pieniędzy na konto.
- Zamówienia na wyroby i towary spoza Express Line dostarczane są w terminie do 21 dni roboczych, liczonych od momentu potwierdzenia Zamówienia przez Klienta lub w przypadku przedpłat za towar od momentu wpłynięcia pieniędzy na konto.
- Firma PANDA realizuje Zamówienia według kolejności wpływu. Terminy realizacji Zamówień mogą ulec zmianie.
- Firma PANDA zastrzega sobie prawo do zmiany przewidywanych wyżej terminów dostaw, w przypadku wystąpienia czynników „siły wyższej”. Do takich sytuacji należą między innymi niekorzystne warunki atmosferyczne, mrozy, śnieżyce, powodzie, itp., a także zarządzenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz innych instytucji ograniczający ruch pojazdów ciężarowych, zdarzenia losowe uniemożliwiające produkcję, itp. Jeżeli firma PANDA nie może zrealizować zamówienia w potwierdzonym terminie, zobowiązuje się do bezzwłocznego poinformowania o tym fakcie dystrybutora.
§5. REKLAMACJE
Firma PANDA Trzebnica Sp. z o.o. oświadcza, że wszystkie produkty znajdujące się w ofercie odpowiadają wymaganiom i normom jakościowym.
- Reklamacje dostaw.
- Niezwłocznie po rozładunku towaru Dystrybutor ma obowiązek potwierdzić odbiór towaru oraz sprawdzić czy dostarczony towar jest zgodny z Zamówieniem oraz nie posiada widocznych wad i uszkodzeń.
- Wszystkie braki oraz uszkodzenia mechaniczne towaru muszą być stwierdzone w momencie rozładunku. Sporządzony protokół reklamacyjny powinien zawierać opis wszystkich braków i uszkodzeń towaru oraz innych niezgodności między dokumentacją a stanem faktycznym. Protokół reklamacyjny powinien być potwierdzony czytelnym podpisem kierowcy dostarczającego towar oraz osoby odbierającej towar i musi być przesłany do firmy PANDA w ciągu 24 godzin.
- Firma PANDA nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w trakcie rozładunku lub podczas rozpakowywania, wynikające ze złego sposobu składowania lub nieprawidłowego sposobu transportowania przez Dystrybutora.
- Reklamacje jakościowe.
- Reklamacje jakościowe dotyczą wszelkich aspektów związanych z parametrami technicznymi dostarczonych produktów.
- Reklamacje należy przesłać pisemnie na druku firmy PANDA do działu serwisu na adres: serwis@panda.trzebnica.pl
- Dystrybutor zobowiązuje się zabezpieczyć reklamowany towar wraz z dokumentacją zakupu.
- Firma PANDA będzie rozpatrywać reklamacje jakościowe w możliwie krótkim terminie. Dystrybutor zostanie poinformowany o wyniku i sposobie rozwiązania reklamacji jakościowej.
- Firma PANDA nie ponosi odpowiedzialności za wady fizyczne dostarczonych produktów, spowodowane błędami Dystrybutora oraz błędami projektowymi i wykonawczymi osób trzecich.
- W przypadku bezpodstawnego wezwania serwisanta Klient ponosi koszty dojazdu: 1,50 zł netto za każdy kilometr od siedziby firmy PANDA do klienta i z powrotem oraz 60 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę pracy serwisanta.